HomeArchiefWervingscampagne voor duizend procesoperators

Wervingscampagne voor duizend procesoperators

Chemiepark Chemelot in Limburg wil met een grote wervingscampagne de komende tien jaar duizend procesoperators aantrekken. In deze jaren gaan veel huidige medewerkers met pensioen waardoor kennis en ervaring van die mensen verdwijnen van de site. Naast deze uitstroom zijn op het chemiepark Chemelot de nodige ontwikkelingen gaande om de ambitie, tussen nu en 2025 uit te groeien tot de meest veilige, duurzame en competitieve chemiesite van West-Europa, te bewerkstelligen. En daarvoor zijn procesoperators nodig.

De wervingscampagne is een gezamenlijk initiatief op Chemelot. De grootste inzet vindt plaats in het centraal werven en opleiden van honderden zij-instromers door middel van een leer-werk-traject. Hierbij wordt een baangarantie met prima salaris geboden, naast een kosteloze, door de overheid genormeerde, opleiding tot operator op B, en/of C-niveau.

De nauwe samenwerking tussen de acht deelnemende Chemelot bedrijven (Anqore, Arlanxeo, Borealis, DSM, Fibrant, Sabic, OCINitrogen en Vynova) en CHILL (Chemelot Innovation and Learning Labs) is het mogelijk om toekomstige medewerkers een optimaal, op de praktijk gericht, opleidingsprogramma te bieden. Zowel de theoretische als de praktische opleiding vinden op de Chemelot-site plaats. Het Chemelot Career Center, opgericht in 2017 door de gezamenlijke bedrijven om meer samen te werken als het gaat om carrière maken op Chemelot, neemt de werving van de benodigde operators voor haar rekening.

Het Vista College staat garant voor de erkende opleiding, terwijl CHILL en de deelnemende bedrijven aan deze campagne zorgdragen voor de praktijkbegeleiding en -ondersteuning.

 

Delen:
Tags
Author